تعبير خواب تعبير خواب .

تعبير خواب

خواص بادام

خواص بادام

بادام نوعي ميوه است، كه درخت آن بومي نواحي خاورميانه و جنوب آسيا مي‌باشد. در اصل بادام جزو مغزهاي حقيقي به حساب نمي‌آيد، بلكه از انواع شفت هاست كه داراي يك پوسته بيروني و يك پوشش دروني سخت است كه دانه (مغز) در درون آن قرار مي‌گيرد. ارتفاع درخت بادام ۴ تا ۱۰ متر است و قطر آن نيز مي‌تواند به بيش از ۳۰ سانتيمتر برسد. بزرگترين كشورهاي توليد كننده بادام در دنيا ايالات متحده آمريكا و اسپانيا هستند.

ايران با توليد ۶٪ در رتبه پنجم توليدكنندگان اين ميوه قرار دارد. ۴۹٪ دانه بادام را روغن تشكيل مي‌دهد كه ۶۲٪ آن اولئيك اسيد غير اشباع، ۲۴٪ لينولئيك اسيد غيراسباع، و ۶٪ آن پالميتيك اسيد اشباع است. مقدار انرژي موجود در هر ۱۰۰ گرم مغز بادام، ۵۷۶ كيلوكالري است.

كاشتن درخت بادام در باغچه خانه راحت است. مي‌توانيد آن را در فصل زمستان بكاريد تا بهار جوانه بزند. مراقب باشد كه گياه‌تان بايد نور خورشيد ببيند و در فصل تابستان هفته‌اي يك بار آبياري شود بهترين نوع اين محصول در شهرستان تسوج از آذزبايجان شرقي يافت مي‌شود .

بادام سرشار از آنتي اكسيدان بوده و براي قلب و معده‌ي شما فوق‌العاده است. البته فوايد آن به همين جا ختم نمي‌شود.

بادام با كلسترول و فشار خون بالا مقابله مي‌كند، يبوست را از بين مي‌برد، سرشار از كلسيم است و غيره. با ما همراه باشيد تا بگوييم چرا بايد بادام ميل كنيد.

مغز بادام تلخ به مقدار كم حاوي سيانور دو پتاس و اسيد سياندريك است كه اگر فردي به مقدار زياد آن را مصرف كند، مسموم مي‌شود. مصرف پنج تا ده عدد مغز بادام تلخ در كودكان مي‌تواند مسموميت شديد به همراه داشته باشد، در بزرگسالان اين تعداد به ۵۰ عدد مي‌رسد.

بادام سرشار از آنتي اكسيدان

بادام سرشار از آنتي اكسيدان‌ها و به ويژه ويتامين E و روي مي‌باشد. آنتي‌اكسيدان‌ها تركيباتي هستند كه با راديكال‌هاي آزاد مقابله مي‌كنند. راديكال‌هاي آزاد مسئول پيري سلول‌ها و ابتلا به بعضي از سرطان‌ها هستند.

داشتن رژيم غذايي سرشار از آنتي اكسيدان‌ها باعث مي‌شود كه قلب و عروق شما در سلامت بماند و همچنين از ابتلا به برخي از بيماري‌هاي مربوط به پيري مثل آلزايمر در امان بمانيد. اگر چه آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در بادام به اندازه‌ي ميوه و سبزيجات رنگي نيست اما اين ماده‌ي غذايي فوق‌العاده حاوي املاح و مواد معدني مفيدي براي بدن است.

روغن بادام – مفيد براي پوست

روغن بادام براي پوست بسيار مفيد و مغذي است. براي مقابله با اگزماي خشك، سوزش‌هاي خفيف و همچنين براي نرم و مرطوب كردن پوست‌هاي خشك مي‌توانيد به روغن بادام اعتماد كنيد.

از آنجايي بادام حاوي آنتي‌اكسيدان است خواص ضدالتهابي دارد و مي‌تواند باعث التيام پوست شود. همچنين بايد بدانيد كه بادام سرشار از ويتامين E است كه باعث بالا بردن خاصيت ارتجاعي پوست و التيام زخم‌هاي پوستي مي‌شود.

خواص بادام براي مقابله با فشار خون بالا

مصرف روزانه‌ي بادام فشار خون بالا را تنظيم مي‌كند. مي‌پرسيد چرا؟ به خاطر اين كه بادام سرشار از پتاسيم است كه نمك بيش از حد خون را از بين مي‌برد. البته براي اين كار بايد دور بادام‌هاي شور را خط بكشيد. در غير اين صورت و با مصرف بادام شور نتيجه‌ي عكسي عايدتان خواهد شد. توصيه مي‌كنيم روزانه 1 مشت بادام تازه يا خشك مصرف كنيد.

بادام

فوايد بادام براي رفع يبوست

بادام يبوست را از بين مي‌برد زيرا حاوي ميزان زيادي فيبر است.

بادام حاوي دو نوع فيبر است:

فيبرهاي حلّال: اين فيبرها پسمانده‌هاي غذايي را در روده نگه داشته و باعث دفع آن‌ها مي‌شوند.

فيبرهاي غير حلّال موجود در بادام در لوله‌ي گوارش متورم مي‌شوند و به دفع راحت كمك مي‌كنند.

براي مقابله با يبوست روزانه 10 عدد بادام ميل كنيد. توجه داشته باشيد فيبرهاي موجود در بادام نه تنها يبوست را از بين مي‌برند بلكه باعث ايجاد احساس سيري نيز مي‌شوند. براي همين يك مشت بادام يك ميان وعده‌ي مناسب نيز محسوب مي‌شود.

فوايد بادام براي استخوان ها

بادام سرشار از كلسيم بوده و براي استحكام استخوان‌ها مفيد است.

كلسيم در ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها نقش موثري دارد. براي اين كه دندان‌ها و استخوان‌ها در سلامت بمانند به كلسيم كافي نياز دارند. اين ماده معدني براي عضلات نيز مفيد بوده و باعث انعقاد خون مي‌شود.

بادام سرشار از منيزيم، منگنز، فسفر، آهن

كلسيم و پتاسيم تنها مواد مغذي موجود در بادام نيست. اين ماده‌ي غذايي خوشمزه همچنين سرشار از منيزيم، منگنز، فسفر، آهن، گوگرد، روي، مس و ويتامين‌هاي B، A  و E مي‌باشد. اين مواد مغذي سيستم ايمني بدن را تقويت كرده و تعادل سيستم عصبي را بالا مي‌برند. اگر دچار خستگي روحي يا جسمي شده‌ايد به بادام اعتماد كنيد.

خواص بادام براي تنظيم كلسترول خون

مصرف روزانه‌ي بادام باعث كاهش كلسترول خون مي‌شود. دو سال پيش محققان كشورمان پژوهشي انجام دادند كه نشان مي‌دهد 4 هفته مصرف بادام باعث كاهش كلسترول بالا مي‌شود.

متخصصان معتقدند اين تأثير بادام به فيبرهاي موجود در آن مربوط مي‌شود. در واقع بادام كلسترول را در لوله‌ي گوارش محبوس مي‌كند. به اين ترتيب اجازه نمي‌دهد كلسترول وارد جريان خون شود و از طريق مدفوع دفع مي‌شود. توصيه مي‌كنيم افرادي كه از كلسترول بالا رنج مي‌برند روزانه 30 گرم معادل يك مشت بادام ميل كنند.

فوايد بادام

خواص بادام براي افرادي كه از سوزش معده رنج مي‌برند

روغني كه در بادام وجود دارد جداره‌ي معده را مي‌پوشاند و مانند يك لايه‌ي محافظتي عمل مي‌كند كه جلوي سوزش معده را مي‌گيرد. در واقع مواد چرب بادام اسيدهاي معده را به خود جذب مي‌كنند. برخي از محققان بر اين باورند كه تركيبات طبيعي بادام همچنين مي‌تواند ترشحات بيش از حد معده را تنظيم كنند.

كارشناسان تغذيه‌اي تاكيد دارند: مغز بادام انرژي بخش و تسكين دهنده است.

بادام حاوي مقادير زيادي از يك نوع اسيد آمينه موسوم به «آرجينين» است كه به آرامش عروق خوني كمك مي‌كند و گردش خون را بهبود مي‌بخشد، اما متخصصان مي‌گويند: حتي اگر مصرف هر روز بادام برايتان مقدور نيست، مي‌توانيد براي دريافت اين اسيد آمينه مفيد از خوردني‌هاي ديگري مثل لوبيا، ماهي آزاد و گندم استفاده كنيد.

به گزارش روزنامه‌ «سين چو» مرداني كه قصد دارند، توان جنسي خود را بهبود بخشند علاوه بر بادام و مصرف اين اسيد آمينه بايد چربي شكم خود را آب كرده و با ورزش كردن كلسترول خون خود را پايين بياورند. وجود اين ارتباط را متخصصان طب سنتي چيني هم تاكيد كردند. بادام در واقع يك منبع غذايي پرچرب است كه برخلاف ديگر غذاهاي چرب نه تنها براي سلامتي خطري ندارد، بلكه آن را تضمين مي‌كند.

چربي موجود در بادام از جنس همان چربي است كه در روغن زيتون يافت مي‌شود و به همين خاطر به تاييد پزشكان براي سلامت قلب مفيد است. بادام مي‌تواند ميزان كلسترول بد خون را پايين آورده و خطر بروز امراض قلبي را كاهش دهد. بادام همچنين براي درمان زخم روده، مثانه و اسهال مفيد بوده و بادام بو داده براي معده مقوي است.

چغاله بادام هم لثه و ريشه دندان را تقويت مي‌كند و براي رفع خشكي دهان مفيد است. از سوي ديگر، دم كرده پوست قهوه‌اي رنگ مغز بادام، بهترين دارو براي تسكين درد و التهاب مجاري تنفسي است. روغن بادام هم خواب آور بوده و براي درمان بي‌خوابي موثر است.

بادام منبع غني از ويتامين D، منيزيم و پتاسيم است و مي‌تواند در محافظت از بدن در مقابل ابتلا به ديابت موثر باشد. يكي ديگر از ويژگي‌هاي بادام اين است كه نه تنها به كاهش وزن كمك مي‌كند، بلكه از بازگشت مجدد اضافه وزن جلوگيري مي‌نمايد.

روغن بادام شيرين به دليل خاصيت نرم كنندگي و ضدالتهاب در كرم‌ها و پمادها استفاده مي‌شود. براي رفع خارش پوست كودكان مبتلا به سرخك و مخملك هم روغن بادام را به تمام سطح بدن آنان مي‌مالند تا خارش را تسكين دهد. ماليدن روغن بادام روي پوست التهاب را رفع كرده و سوختگي را درمان مي‌كند. روغن بادام اگزما را هم برطرف مي‌كند.

متخصصان تغذيه مي‌گويند: پروتئين موجود در يك فنجان بادام از يك عدد تخم مرغ بيشتر است و خوردن آن در تامين پروتئين بدن نقش زيادي دارد. بادام با وجود حجم كم، انرژي زيادي توليد مي‌كند و از اين رو يك ميان وعده مناسب است.

بادام داراي مواد مغذي فراواني است، اما چون سنگين و ديرهضم است، توصيه مي‌شود، در روز حداكثر10 عدد از آن مصرف شود كه براي سود رساندن به بدن كافي است و در مصرف آن نبايد افراط كرد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۲۶:۲۰ توسط:مينا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :