تعبير خواب تعبير خواب .

تعبير خواب

خواص توت فرنگي

خواص توت فرنگي

توت فرنگي گياهي نهان دانه از تيرهٔ گل سرخ است. رشد اين گياه علفي پايا در آب و هواي معتدل گرم و در بستر غني از گياخاك و خاك اسيدي بسيار خوب است. گل‌هاي توت‌فرنگي نسبت به سرما به شدت حساس هستند ولي عطر و طعم نهنج (قسمت خوراكي گياه) با انجماد از بين نمي‌رود .

توت فرنگي به‌دليل دارا بودن فيتو كميكال، اثرات مثبت بسياري بر روي مغز مي‌گذارد و مي‌تواند اثرات نامطلوب پيري بر مغز را كاهش دهد .

توت‌فرنگي ميوه‌اي نسبتاً جديد است كه تا ۲۵۰-۳۰۰ سال قبل به اين شكل امروزي وجود نداشت و بيشتر موارد استفاده دارويي داشته است. در قرن چهاردهم در فرانسه توت فرنگي‌هاي وحشي از جنگل به زمين زراعتي منتقل شد و از آن به عنوان يك گياه اهلي استفاده گرديد.

در جنگلهاي شمال ايران توت فرنگي وحشي به طور فراوان يافت مي‌شود. به‌نظر مي‌رسد كه اولين رقم اصلاح شده در زمان صدارت اتابك اعظم از فرانسه به ايران آمد و به نام اتابكي خوانده شد .

توت فرنگي، كه به عنوان ملكه ميوه ها در آسيا شناخته مي شود، ميوه اي سرشار از ويتامين ها، مواد مغذي بود و خواص و فوايد درماني زيادي دارد. توت فرنگي ميوه اي محبوب بوده و حاوي مقادير زيادي آنتي اكسيدان، فيبر و ويتامين مي باشد.

اين ميوه مغذي و پرفايده چربي خوب خون را افزايش داده، فشارخون را پايين مي آورد و به شما براي محافظت در برابر سرطان كمك مي نمايد. اين ميوه جزو 20 ميوه پر از آنتي اكسيدان بوده و منبعي خوب براي تامين پتاسيم و كلسيم مي باشد. فقط 8 عدد توت فرنگي، ويتامين C اي بيشتر از 1 پرتقال دارند. در ادامه به بررسي خواص و فوايد اين ميوه خوشمزه و پرطرفدار مي پردازيم.

مصرف توت فرنگي چه خاصيت و فايده درماني دارد ؟

مصرف انواع ميوه ها و سبزيجات، از جمله توت فرنگي فوايدي بي پايان در پي دارد. با خوردن خوراكي هاي گياهي، خطر بيماري هاي قلبي، ديابت و سرطان كاهش مي يابد. همچنين مصرف مقادير بالاي ميوه و سبزيجات براي سلامت پوست و مو، افزايش انرژي و كاهش وزن مفيد مي باشد.

بيماري قلبي و توت فرنگي – مصرف منظم آنتوسيانين نوعي فلانوئيد كه در خانواده توت ها موجود است، خطر حمله قلبي را تا 32 درصد در زنان جوان و ميانسال كاهش ميدهد. همچنين كوئرستين، نوعي ديگري فلانوئيد كه در توت فرنگي موجود است، يك ضدالتهاب طبيعي بوده و تصلب شريان را كاهش داده و در تحقيقاتي كه برروي حيوان ها انجام شد، آسيب ناشي از كلسترول بد خون (LDL) را كاهش داد.

همچنين ممكن است كوئرستين خواص ضدسرطاني نيز داشته باشد، با اينحال تحقيق بيشتري در اينباره لازم مي باشد. نتنها پتاسيم و فيبر موجود در توت فرنگي براي قلب مفيد است، بلكه تحقيقات نشان داده است كه توت فرنگي باعث كاهش نوعي آمينواسيد كه به لايه داخلي رگ ها آسيب مي رساند، مي شود.

فوايد توت فرنگي براي جلوگيري از سكته مغزي

آنتي اكسيدان هاي موجود در توت فرنگي و همچنين پتاسيم بالاي درون توت فرنگي باعث كاهش خطر لخته هاي خون خطرناك در مغز كه باعث سكته مغزي مي شوند، كمك مي نمايند.

فوايد توت فرنگي براي جلوگيري از سرطان

همانطور كه در بالا گفته شد، توت فرنگي حاوي آنتي اكسيدان هايي بوده كه در برابر راديكال هاي آزاد عمل كرده، رشد سلول هاي سرطاني را مهار كرده و باعث كاهش التهاب بدن مي شود.

فوايد توت فرنگي براي كاهش فشار خون

بدليل پتاسيم بالا در توت فرنگي، اين ميوه پرطرفدار براي افراديكه دچار فشارخون بالا هستند، توصيه مي شود. پتاسيم به خنثي كردن اثر سديم در بدن كمك مي نمايد. مصرف كم پتاسيم همانقدر براي فشارخون بالا بداست كه مصرف بالاي سديم براي فشارخون بالا بد مي باشد.

فوايد توت فرنگي

خواص توت فرنگي براي يبوست

مصرف خوراكي هاييكه پر از فيبر و آب هستند به كاهش يبوست و اجابت مزاج راحت كمك مي نمايند.

خواص توت فرنگي براي ديابت

توت فرنگي قندي پايين و ميزان فيبري بالا داشته و هردو اين فاكتور ها به حفظ تعادل قندخون كمك مي نمايد. توت فرنگي يكي از خوراكي هاي مناسب براي افراد ديابتي مي باشد. تحقيقات نشان مي دهد كه خوردن 37 توت فرنگي در روز مي تواند بطرز چشم گيري عوارض ديابت همچون نارسايي كليه و نوروپاتي محيطي را كاهش دهد.

خواص توت فرنگي براي زنان باردار

دريافت ميزان كافي اسيد فوليك براي زنان باردار لازم مي باشد و توت فرنگي حاوي مقادير مناسبي فوليك اسيد است.

خواص توت فرنگي براي افسردگي و حافظه كوتاه مدت

فوليك اسيد موجود در توت فرنگي براي افسردگي نيز مي تواند مفيد باشد . همچنين مواد موجود در توت فرنگي نشان داده اند كه مي توانند باعث بهبود حافظه كوتاه مدت شوند.

اگر از جوش‌ خسته شده‌ايد …

اگر مدتي است كه جوش‌ها و آكنه‌هاي صورت‌تان به‌شدت آزارتان مي‌دهد، اين مخلوط خانگي كه از توت‌فرنگي تهيه شده است مي‌تواند واقعا موثر باشد. 7 تا 8 توت‌فرنگي را كاملا له كنيد سپس يك قاشق غذاخوري خامه ترش را به آن اضافه كرده و خوب به هم بزنيد. حالا اين مخلوط را به‌صورت‌تان بماليد و بگذاريد حدود 10 تا 12 دقيقه روي پوست‌تان باقي بماند، سپس به‌خوبي صورت‌تان را آب بكشيد. اگر هفته‌اي 2 بار از اين مخلوط طبيعي توت‌فرنگي استفاده كنيد در بهبود جوش‌هاي شما تاثير بسياري خواهد داشت.

اگر زير چشم‌هايتان پف مي كند …

يك عدد توت‌فرنگي را خيلي باريك برش دهيد سپس اين برش‌ها را در يك جاي خنك بگذاريد تا كاملا سرد شوند، سپس اين برش‌ها را زير چشم‌هاي‌تان بگذاريد و حدود 10 تا 20 دقيقه دراز بكشيد، بعد از اين مدت صورت‌تان را با آب سرد بشوييد و سپس از يك كرم مرطوب‌كننده استفاده كنيد.

اگر توت‌فرنگي را موضعي استفاده كنيد

توت‌‌فرنگي داراي مقدار زيادي اسيد ساليسيليك است كه مي‌تواند پوست شما را از شر سلول‌هاي مرده خلاص كندو در نتيجه باعث صافي پوست و كوچك شدن منافذ پوستي مي‌شود و رنگ چهره را باز مي‌كند. اين ميوه يك لايه‌بردار خيلي ملايم است كه مي‌تواند تمام كثيفي‌ها و ناخالصي‌ها را از روي پوست بردارد و در نتيجه اگر روي پوست شما التهاب يا قرمزي وجود داشته باشد آن را از بين مي‌برد و در نتيجه توت‌فرنگي مي‌تواند يك ماسك پاك‌كننده عالي براي تميز كردن و نرم كردن صورت شما باشد. علاوه بر اين‌ها، آنتي‌اكسيدان‌هاي موجود در اين ميوه، ترميم آسيب‌هاي پوستي را سرعت مي‌بخشد و از پوست در مقابل پيري محافظت مي‌كند. پوست شما به طور طبيعي روزانه ميليون‌ها سلول تازه مي‌سازد و مي‌توان گفت كه هر 30 تا 40 روز يك‌بار پوست كاملا بازسازي مي‌شود اما بعد از آنكه سن از 30 سالگي عبور مي‌كند‌، اين روند بازسازي طبيعي پوست به‌طور قابل ملاحظه‌اي كند مي‌شود. اما شما مي‌توانيد در اين مرحله با استفاده از ماسك توت‌فرنگي به پوست خود كمك فراواني بكنيد. البته ماسك توت‌فرنگي خواص ديگري نيز دارد از جمله اينكه مقاومت پوست را در مقابل عوامل محيطي افزايش مي‌دهد، ديگر اينكه مي‌تواند التهابات و حساسيت‌هاي پوستي را التيام دهد و در نهايت اينكه رنگ پوست را روشن مي‌كند. البته تاثيرات استفاده موضعي از توت‌فرنگي در دراز مدت خود را نشان مي‌دهد. شما بايد حداقل 2 بار در هفته در طول 3 تا 6 ماه از اين توت‌فرنگي استفاده كنيد تا اثرات آن را ببينيد.

خاصيت توت فرنگي

خاصيت توت فرنگي براي پوست

اسكراب توت فرنگي :
تهيه اين اسكراب كه يكي از آسان ترين اسكراب ها به حساب مي آيد، پوست را سالم و شاداب مي كند. كافي است يك دانه توت فرنگي را نصف كنيد و به مدت ۱۵ دقيقه به صورت بماليد. پس از خشك شدن صورت خود را با آب بشوييد. براي از بين بردن سلول هاي مرده پوستي، قبل از خواب توت فرنگي له شده را به پوست خود بماليد و بگذاريد يك شب كامل روي صورت بماند و روز بعد با آب خالي بشوييد.

تميز كننده پوست :
آب توت فرنگي را بگيريد و با چند قطره گلاب مخلوط كنيد. مخلوط به دست آمده را با استفاده از پنبه به صورت بماليد و كمي ماساژ دهيد. سپس صورت خود را با آب سرد بشوييد.

ماسك توت فرنگي :
براي استفاده از ماسك توت فرنگي مي توان ۵ تا۱۰ عدد توت فرنگي تازه را پس از شستشوي كامل له كرده و پس از استحمام كه منافذ پوست بازتر هستند، آن را روي صورت به مدت ۲۰ دقيقه قرار داد و سپس صورت را با آب شست.
اين كار را مي توان در فصلي كه توت فرنگي است، يك روز در ميان و يا دو روز در ميان انجام داد.
البته قبل از انجام اين عمل فرد بايستي مطمئن شود كه نسبت به اين ميوه حسيت ندارد.
براي اطمينان از عدم حساسيت مي توان با قرار دادن ميوه له شده بر روي قسمت كوچكي از پوست دست يا صورت، آن را آزمايش كرد.
توت فرنگي علاوه برداشتن اسيدهاي گياهي داراي اسانس خوش بويي است كه وقتي به صورت ماسك مصرف مي شود، جذب پوست شده و به اثرات اسيدهاي ميوه موجود در آن كمك مي كند.

توت فرنگي و خواص آن

صاف شدن و درمان منافذ باز پوست با توت فرنگي

توت فرنگي داراي مقدار زيادي اسيد ساليسيليك است كه مي تواند پوست شما را از شر سلول هاي مرده خلاص كندو در نتيجه باعث صافي پوست و كوچك شدن منافذ پوستي مي شود و رنگ چهره را باز مي كند. اين ميوه يك لايه بردار خيلي ملايم است كه مي تواند تمام كثيفي ها و ناخالصي ها را از روي پوست بردارد و در نتيجه اگر روي پوست شما التهاب يا قرمزي وجود داشته باشد آن را از بين مي برد و در نتيجه توت فرنگي مي تواند يك ماسك پاك كننده عالي براي تميز كردن و نرم كردن صورت شما باشد.
علاوه بر اين ها، آنتي اكسيدان هاي موجود در اين ميوه، ترميم آسيب هاي پوستي را سرعت مي بخشد و از پوست در مقابل پيري محافظت مي كند. پوست شما به طور طبيعي روزانه ميليون ها سلول تازه مي سازد و مي توان گفت كه هر ۳۰ تا ۴۰ روز يك بار پوست كاملا بازسازي مي شود اما بعد از آنكه سن از ۳۰ سالگي عبور مي كند ، اين روند بازسازي طبيعي پوست به طور قابل ملاحظه اي كند مي شود. اما شما مي توانيد در اين مرحله با استفاده از ماسك توت فرنگي به پوست خود كمك فراواني بكنيد. البته ماسك توت فرنگي خواص ديگري نيز دارد از جمله اينكه مقاومت پوست را در مقابل عوامل محيطي افزايش مي دهد، ديگر اينكه مي تواند التهابات و حساسيت هاي پوستي را التيام دهد و در نهايت اينكه رنگ پوست را روشن مي كند. البته تاثيرات استفاده موضعي از توت فرنگي در دراز مدت خود را نشان مي دهد. شما بايد حداقل ۲ بار در هفته در طول ۳ تا ۶ ماه از اين توت فرنگي استفاده كنيد تا اثرات آن را ببينيد.

از ديگر خواص توت فرنگي مي توان به موارد زير اشاره كرد :

– مصرف اين ميوه علاوه بر وجود انواع ويتامين، املاح و آب كه هر كدام اثرات خود را بر بدن اعمال مي كنند داراي خاصيت تقويت كننده، ملين و خنك كننده نيز مي باشد.

– توت فرنگي از تصلب شرائين جلوگيري مي نمايد.

– توت فرنگي اشتها آور است و ادرار را زياد مي كند.

– دم كرده برگ توت فرنگي در زياد كردن ادرار و شير بانوان مفيد است.

– دم كرده برگ توت فرنگي يا ميوه توت فرنگي مي تواند نقرس و سنگ هاي مثانه را معالجه كند.

– املاح معدني موجود در توت فرنگي خاصيت مسهلي به آن بخشيده است، زيرا اين املاح عضلات روده را به انبساط و انقباض وادار مي كند و به همين جهت توت فرنگي براي درمان يبوست مؤثر است.

– اگر توت فرنگي را له كنيد و در آب بريزيد، نوشابه اي به دست مي آيد كه براي درمان تب هايي كه با بيماريهاي التهابي همراه مي باشد، بسيار مفيد است.

– توت فرنگي به علت داشتن آهن و ويتامين C در خونسازي بدن مؤثر است.

– توت فرنگي به علت دارابودن مقادير كافي كلسيم و فسفر، در رشد و نمو كودكان و نوجوانان ، استحكام دندان ها و ترميم شكستگي استخوان ها بسيار مؤثر است.

– توت ‌فرنگي حاوي موادي چون فسفر، كلسيم، منيزم، پتاسيم و مقداري آهن و هيدرات 2 كربن بوده و در بدن توليد انرژي كرده و خستگي را برطرف مي‌كند.

– توت فرنگي به دليل داشتن ويتامين C ، در درمان بيماري لثه مؤثر بوده و به هضم غذا كمك زيادي مي‌كند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۵۲:۳۷ توسط:مينا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :