تعبير خواب تعبير خواب .

تعبير خواب

خواص پياز

پياز

پياز از قديمي‌ترين سبزيها و صيفي‌جات خوراكي در دنيا و ايران است كه خاستگاه آن در ايران و افغانستان ذكر كرده‌اند. اين محصول سه هزار سال قبل از ميلاد مسيح در مصر كشت مي‌شده‌است و بر اساس برخي اسناد كارگراني كه در ساختن اهرام مصر فعاليت مي‌كرده‌اند از پياز به عنوان غذاي اصلي استفاده مي‌كردند. پياز به خانواده آلياسه (Alliaceae) متعلق است و گياهي است دو ساله با رشد بوته‌اي ضعيف، برگهاي استوانه‌اي شكل توخالي كه در سال اول با توجه به طول روز مورد نياز خود تشكيل سوخ يا پياز (Bulb) داده و در سال دوم با كشت سوخها و پس از ظهور ساقه (هاي) گل دهنده و چترها توليد بذر مي‌نمايد. مهم‌ترين فاكتورهاي محيطي مؤثر در تشكيل سوخ درجه حرارت و طول روز است و بر اين اساس رقمهاي پياز به سه گروه شامل ارقام روز بلند، روز متوسط و روز كوتاه تقسيم‌بندي مي‌شوند. اهميت اين موضوع در تعيين زمان مناسب كاشت است به طور مثال براي كاشت ارقام روز بلند مانند پياز قرمز قرمز ايلخچي به طور معمول فروردين ماه اقدام به كاشت مي‌شود.

پيازي كه به صورت وحشي در طبيعت برويد شناخته نشده است، ولي از حداقل ۷۰۰۰ سال پيش به طور انتخابي كاشته و پرورش داده شده است. آن گياهي دو ساله است ولي معمولاً به صورت يك‌ساله كاشته مي‌شود. انواع جديد معمولاً تا ارتفاع ۱۵ تا ۴۵ سانتيمتر رشد مي‌كنند. برگ‌ها سبز مايل به زرد هستند و در يك رديف باريك مسطح به شكل‌بادبزن و متناوب رشد مي‌كنند. آن‌ها گوشتي، توخالي و استوانه‌اي شكل و يك طرف مسطح هستند. در پهن‌ترين حالت‌شان يك‌چهارم از راهي كه به سمت نوك ضخيم و مخروطي شكل مي‌پيمايند هستند. ته هر برگ معمولاً غلاف سفيدي است كه از پايه اصلي مي‌رويد. از زير هر پايه اصلي دسته‌اي از ريشه‌هاي فيبري از فاصله كوتاهي از خاك گسترش مي‌يابند. هنگاميكه پياز بالغ مي‌شود، ذخاير غذايي شروع به انباشته شدن در ته برگ و برجستگي پياز مي‌كنند.

در پاييز برگ‌ها از بين مي‌روند و پوستهٔ بيروني پياز خشك و ترد مي‌شود و به طور معمول در اين زمان محصول برداشت مي‌شود. اگر پياز در طول زمستان در خاك بماند نقطه رويش در وسط پياز در بهار شروع به رشد كرده و برگ‌هاي جديدي درمي‌آورد و ساقهٔ دراز، ضخيم و توخالي توسعه مي‌يابد كه در نوك آن برگچه‌اي از گل‌آذين در حال توسعه محافظت مي‌كند. گل‌آذين با گل‌هاي سفيد و شش‌تايي آرايش چتري را تشكيل مي‌دهد. دانه‌ها سياه براق و در برش عرضي مثلثي شكل هستند.

خواص پياز

– پياز به علّت داشتن فسفر ، كارهاي فكري را آسان مي‌ كند.

– براي افرادي كه دچار بي‌ خوابي  هستند، مفيد است و در صورت مصرف زودتر خواب به سراغ آنها خواهد آمد.

– از خواص پياز اين است براي كودكان كم ‌رشد و پيرمردان ضعيف مفيد است.

– براي جلوگيري از خون دماغ مي ‌توانيد چند قطره سركه را روي پياز رنده شده بريزيد و آب آن را در بيني بچكانيد، تا از خونريزي جلوگيري نمايد.

– پياز لثه‌ها را تقويت مي ‌كند و رنگ چهره را روشن مي ‌سازد.

– پياز سرشار از ويتامين‌هاي A  و B و C  مي باشد ونيزداراي آهن، آهك، فسفر ، پتاسيم  ، سديم  ، گوگرد، يد،سلنيوم، سيليس و قند است كه به طور مستقيم جذب بدن مي‌ شود.

– يك پزشك هندي به نام مِنون در پي تحقيقات دو ساله ي خود در دانشكده ي پزشكي، دانشگاه نيوكاسل انگلستان، اعلام نمود كه: پياز خام، پخته و يا سرخ كرده از تشكيل لخته ‌هاي خون در رگ ها جلوگيري نموده و مانع از بروز سكته ي قلبي و مغزي  مي ‌شود.

– پياز قادر است كه كلسترول  و چربي هاي خون را كاهش داده و از انعقاد خون داخل رگ ها جلوگيري نمايد.

– پياز قادر است خطر ابتلا به سرطان معده را كاهش دهد.

– خوردن پياز همراه با غذاهاي چرب، مخصوصاً در مهماني ‌ها يا مسافرت ها، سبب هضم چربي ها مي شود.

– پياز به علت داشتن گوگرد ضد عفونت خون است. وقتي گوگرد وارد خون و ريه‌ها گردد با عفونت‌هاي مجاري تنفسي، مانند آسم ، برونشيت و گريپ و غيره مبارزه مي ‌كند.

– از خواص پياز در استعمال خارجي، پياز پخته، تسكين دهنده ي سوختگي‌ها و بواسير است.

خواص پياز

– مرهمي كه از پياز خام رنده شده درست مي ‌كنند اگر به پايين شكم بگذارند، خروج ادرار را آسان مي‌سازد و اگر بر روي پيشاني گذاشته شود سردردهاي شديد نيمه ي ‌سر و سردردهاي عصبي را آرام مي‌كند.

– از خواص پياز اين است كه تحريكي كه در هنگام پوست كندن پياز حاصل مي ‌شود، دردهاي شديد نيمه ي سر ( ميگرن ) را بر طرف كرده و زكامي را كه تازه شروع شده است از بين مي ‌برد.

– برگ‌ هاي سبز پيازچه كه بيش تر هنگام بهار يافت مي‌ شود، داراي مقدار زيادي ويتامين C است.

– پياز،تقريبا تمام خواص سير را در معالجه ي فشارخون، مرض ‌قند، درمان بيماري كرمك و غيره را دارد.

– اگر ورقه‌هاي نازك پياز در شير، پخته و مصرف شود، براي درمان دردهاي حاصل از قولنج روده‌ها و ناراحتي‌هاي شكم مفيد است.

– پياز پخته، حبس البول و كم شدن ادرار را شفا مي ‌دهد و ادرار آور خوبي است.

– مصرف پياز پخته به هر شكل كه باشد براي رفع ناراحتي‌ هاي روحي مفيد است.

– از خواص پياز پخته شده در سركه، براي تقويت هاضمه، زردي (يرقان)  ، ورم طحال  و استفراغ صفراوي است.

– تخم پياز طبيعت گرم دارد و خوردن 4 تا 5 گرم آن براي تحريك نيروي جنسي موثر است.

– قرار دادن پياز پخته و گرم در محل سوختگي و يا قرار دادن آن در محل بواسير اثر شفا بخش دارد، زيرا خون را به طرف سطح پوست انتقال داده و از تجمع خون در رگ‌ هاي بواسيري مي ‌كاهد.

– اگر با آب پياز چيزي روي كاغذ بنويسيد، ديده نمي ‌شود ولي همين‌ كه آن را گرم كنيد و حرارت دهيد، كلمات ظاهر مي ‌گردد.

– استفاده از پيازي كه با چربي پخته شده باشد، براي دفع اخلاط چسبنده از سينه مفيد است.

– از خواص پياز پخته با چربي ، رفع يبوست و نفخ روده‌ها است. براي اين منظور پياز را با ملايمت بپزيد و در هنگام پختن به تدريج به آن كره اضافه نماييد و سپس مصرف كنيد.

– مصرف پياز پخته، باعث لينت يا نرمي مزاج مي‌شود.

تذكر :

1- زياده روي در خوردن پياز موجب تشنگي، استفراغ، تيرگي چهره و حتي فراموشي مي‌ شود. پس در حد اعتدال مصرف كنيد.

2- براي برطرف كردن بوي بد پياز بعد از مصرف آن، مي توانيد يك عدد گردو يا مقداري نان سوخته ميل نماييد و يا چند عدد باقلا را جويده و مدتي در دهان نگاه داريد.

فوايد كامل پياز

فوايد پياز در جلوگيري از ريزش مو

پياز خاصيت درماني دارد كه با ريزش مو مقابله مي كند و به طور موثري باعث رشد مو مي شود. پياز سرشار از سولفور است كه باعث افزايش گردش خون مي شود. خواص ضدباكتريايي آن، التهاب پوست را از بين مي برد. آب پياز، مو را قوي مي كند، منافذ مسدود شده پياز مو را باز مي كند و مانع از عفونت پوست سر مي شود.

استفاده از آب پياز خام :
بهترين راه براي به دست آوردن سولفور موجود در پياز، استفاده از آب پياز خام است. آب پياز را به مدت نيم ساعت روي پوست سر بماليد و سپس موها را با شامپوي ملايم بشوييد. در صورت تكرار اين كار، ۳بار در هفته، در عرض يك يا ۲ماه نتيجه آن را مشاهده خواهيد كرد.

مخلوط پياز و عسل :
يك چهارم آب پياز را با كمي عسل مخلوط كنيد و روزانه به سر بماليد و پس از نيم ساعت، موها را با شامپو بشوييد.

خواص پياز براي پوست و مو

تحققيات نشان داده است كه عصاره پياز به دليل دارا بودن اسيد هاي گياهي مي توان روي پوست پلينگ مناسب انجام دهد. يعني باعث ريزش و رفع لايه سلولهاي مرده و كراتيني پوست شود و اين فعاليت و شادابي لايه زاينده پوست را فراهم مي آورد كه ثمره اين عملكرد داشتن پوستي بدون لك ، جوش ، تميز و با طراوت مي باشد كه در بررسي ها و تحقيقات به اثبات رسيده است.

براي اين امر لازم است افراد حداقل روزي دوبار لكه هاي قهوه اي را به آب پياز آغشته كنند.
در صورت لزوم بعد از شستن پوست مقداري كرم گياهي روي پوست ماليده شود . البته پوستهاي چرب معمولا نياز به كرم ندارند.

محققان عنوان مي كنند كه آب پياز به علت داشتن مواد ضد عفوني كننده گوگرددار و اسيد هاي مفيد چون اسيد سيتريك حتي مي تواند به بهترين وجه جوشهاي معمولي و سر سياه صورت و نواحي بيني را ضد عفوني و سريعا درمان نمايد.

همچنين شيره پياز خام به علت داشتن مقدار قابل توجهي ويتامين c در طراوت ، تقويت ، رفع وجلوگيري از چين و چروك مي تواند نقش پايه اي و اساسي داشته باشد .

جهت تهيه و استفاده از آب پياز يك عدد پياز را رنده نماييد و از پارچه تميز عبور داده و شيره تهيه شده را توسط تكه اي پنبه روي پوست بماليد و حدود ۱۰ الي ۱۵ دقيقه كه البته اين زمان به مقدار تحمل هر شخص قابل تغيير است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مهر ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۵۰:۳۳ توسط:مينا موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :